Heupen buigen na het hardlopen

Het rekken van de voorkant van de dijbenen om ongemak in de onderrug te verlichten. Vooral belangrijk na sporten waarbij de benen veel worden gebruikt

Terug naar de videobibliotheek

HEUPBUIGSPIEREN

Oefening stap voor stap

  1. Doel hardloopoefening: het rekken van de voorkant van de dijbenen om ongemak in de onderrug te verlichten.
    Vooral belangrijk bij sporten waarbij de benen veel worden gebruikt (hardlopen, voetbal, tennis enz.).
    Hardloop oefeningen
  2. Uitgangshouding: ga op één been staan.

    Beweging: als u staat, pakt u uw linkerenkel met uw linkerhand en trekt u uw heupgewricht weg totdat u de voorkant van uw dijbenen voelt rekken. Houd uw buikspieren aangespannen. Houd dit 20-30 seconden vast.
    Herhaal de hardloopoefening 3 keer per been.

    Hardloop oefeningen
Terug naar het begin
Raadpleeg uw arts voordat u begint met deze oefenprogramma's. Als u de goedkeuring van uw arts hebt, begint u langzaam met trainen en stopt u wanneer u pijn of ongemak ondervindt. Zorg ervoor dat u uitrust als u het gevoel hebt dat u te veel van uzelf vergt.
Voor meer informatie over Hansaplast producten kunt u contact met ons opnemen via e-mail op info.hansaplast@beiersdorf.com.

Hardloopoefeningen | Hansaplast

Korte video met hardloopoefening voor de heupbuigspieren van het Hansaplast initiatief 'More Action - Less Pain'. Geeft verlichting bij ongemak in de rug.