Oefening voor de bovenste rug- en schouderspieren

Het rekken van de borstspier voor meer flexibiliteit in de voorste schouderspieren. Ideaal voor sporten waarbij je je armen veel gebruikt

Terug naar de videobibliotheek

Voor meer informatie over hoe we uw persoonsgegevens verwerken, verwijzen we naar ons privacybeleid.

 

BOVENSTE RUGSPIEREN EN SCHOUDERSPIEREN

Oefening stap voor stap

  1. Doel van deze oefening voor de bovenrug: het rekken van de borstspier voor meer flexibiliteit in de voorste schouderspieren.
    Voor sporten waarbij je je armen veel gebruikt
    Oefeningen bovenrug
  2. Uitgangshouding: ga bij een muur staan met één been naar voren en met uw onderarm tegen de muur gedrukt onder een hoek van 90°.

    Beweging: vanuit uw borstbeen leunt u langzaam met uw hele lichaam naar voren totdat u het voelt trekken in de borstspieren. Houd 20-30 seconden vast en wissel dan van kant. Herhaal deze oefening voor de bovenrug 3 keer.

    Oefeningen bovenrug
Terug naar het begin

U kunt deze oefening voor de bovenrug ook doen bij een deurpost.

Raadpleeg uw arts voordat u begint met deze oefenprogramma's. Als u de goedkeuring van uw arts hebt, begint u langzaam met trainen en stopt u wanneer u pijn of ongemak ondervindt. Zorg ervoor dat u uitrust als u het gevoel hebt dat u te veel van uzelf vergt.
Voor meer informatie over Hansaplast producten kunt u contact met ons opnemen via e-mail op info.hansaplast@beiersdorf.com.

Oefening bovenrug | Hansaplast

Korte oefenvideo voor de bovenrug en schouderspieren van het Hansaplast initiatief 'More Action - Less Pain'.