Minder ongemak in de schouders en nek

Verbeter de flexibiliteit van de schouders en verlicht tegelijkertijd uw schouders en nek

Terug naar de videobibliotheek

ONGEMAK IN DE SCHOUDERS EN NEK

Oefening stap voor stap

  1. Doel: voor een betere flexibiliteit en houding van de schouders en nek, bijvoorbeeld bij een stijve nek. 
    Stijve nek
  2. Uitgangshouding: ga op uw rechterzij liggen en houd uw elleboog gebogen in een hoek van 90°.
    Stijve nek
  3. Beweging: houd de fles in uw linkerhand. Draai uw linker onderarm naar buiten, weg van uw buik en naar achteren en omhoog. Keer langzaam terug naar de uitgangshouding. 
    Herhaal 3 series van 12 aan elke kant.
    Stijve nek
Terug naar het begin
Gebruik een volle waterfles of iets soortgelijks als gewicht.

Raadpleeg uw arts voordat u begint met deze oefenprogramma's. Als u de goedkeuring van uw arts hebt, begint u langzaam met trainen en stopt u wanneer u pijn of ongemak ondervindt. Zorg ervoor dat u uitrust als u het gevoel hebt dat u te veel van uzelf vergt.

Voor meer informatie over Hansaplast producten kunt u contact met ons opnemen via e-mail op info.hansaplast@beiersdorf.com.

Oefening tegen een stijve nek | Hansaplast

Korte oefenvideo voor schouders en nek van het Hansaplast initiatief 'More Action - Less Pain'. Voor betere flexibiliteit en ter voorkoming van een stijve nek.