Rug oefening: zorg voor meer flexibiliteit van de wervelkolom

Versterk uw rug met deze rug oefeningen, zodat u kunt tuinieren en andere klusjes kunt doen zonder te hoeven knielen

Terug naar de videobibliotheek

Voor meer informatie over hoe we uw persoonsgegevens verwerken, verwijzen we naar ons privacybeleid.

 

BEPERKTE FLEXIBILITEIT BIJ HET VOOROVER BUIGEN

Oefening stap voor stap

  1. Doel van rug oefeningen: versterking van de rug zodat u kunt tuinieren zonder te knielen.
    Rug oefeningen
  2. Uitgangshouding: zet een gewicht voor uw voeten. Spreid uw benen zodat uw voeten onder uw heupen staan. Buig uw knieën licht terwijl u rechtop blijft staan.
    Rug oefeningen
  3. Beweging: maak uw rug rond en buig langzaam en voorzichtig voorover terwijl u uw wervelkolom wervel voor wervel afrolt.
    Til het gewicht op door uw wervelkolom af te rollen als een snoer parels en ga dan staan met het gewicht in uw handen. 
    Herhaal 2 series van 12.
    Rug oefeningen
Terug naar het begin
Waarschuwing! Maak geen plotselinge bewegingen!

Raadpleeg uw arts voordat u begint met deze rug oefeningen. Als u de goedkeuring van uw arts hebt, begint u langzaam met trainen en stopt u wanneer u pijn of ongemak ondervindt. Zorg ervoor dat u uitrust als u het gevoel hebt dat u te veel van uzelf vergt.

Voor meer informatie over Hansaplast producten kunt u contact met ons opnemen via e-mail op info.hansaplast@beiersdorf.com.

Rug oefeningen - Versterk uw rug | Hansaplast

Uw rug versterken door middel van effectieve rug oefeningen? Bekijk de video van Hansaplast, zodat u kunt tuinieren zonder te hoeven knielen.