Rug oefening: zorg voor meer flexibiliteit van de wervelkolom

Versterk uw rug met deze rug oefeningen, zodat u kunt tuinieren en andere klusjes kunt doen zonder te hoeven knielen

Terug naar de videobibliotheek

BEPERKTE FLEXIBILITEIT BIJ HET VOOROVER BUIGEN

Oefening stap voor stap

  1. Doel van rug oefeningen: versterking van de rug zodat u kunt tuinieren zonder te knielen.
    Rug oefeningen
  2. Uitgangshouding: zet een gewicht voor uw voeten. Spreid uw benen zodat uw voeten onder uw heupen staan. Buig uw knieën licht terwijl u rechtop blijft staan.
    Rug oefeningen
  3. Beweging: maak uw rug rond en buig langzaam en voorzichtig voorover terwijl u uw wervelkolom wervel voor wervel afrolt.
    Til het gewicht op door uw wervelkolom af te rollen als een snoer parels en ga dan staan met het gewicht in uw handen. 
    Herhaal 2 series van 12.
    Rug oefeningen
Terug naar het begin
Waarschuwing! Maak geen plotselinge bewegingen!

Raadpleeg uw arts voordat u begint met deze rug oefeningen. Als u de goedkeuring van uw arts hebt, begint u langzaam met trainen en stopt u wanneer u pijn of ongemak ondervindt. Zorg ervoor dat u uitrust als u het gevoel hebt dat u te veel van uzelf vergt.

Voor meer informatie over Hansaplast producten kunt u contact met ons opnemen via e-mail op info.hansaplast@beiersdorf.com.

Rug oefeningen - Versterk uw rug | Hansaplast

Uw rug versterken door middel van effectieve rug oefeningen? Bekijk de video van Hansaplast, zodat u kunt tuinieren zonder te hoeven knielen.