Meer flexibiliteit van de wervelkolom

De draaibeweging van deze oefening vergroot de flexibiliteit van de wervelkolom en maakt u beweeglijker

Terug naar de videobibliotheek

Voor meer informatie over hoe we uw persoonsgegevens verwerken, verwijzen we naar ons privacybeleid.

 

BEPERKTE FLEXIBILITEIT VAN DE WERVELKOLOM

Oefening stap voor stap

  1. Doel: draaibeweging voor meer flexibiliteit van de wervelkolom.
    Flexibelere wervelkolom
  2. Uitgangshouding: ga op uw rechterzij liggen en strek uw linkerarm voor uw borst.
    Flexibelere wervelkolom
  3. Beweging: trek uw linkerknie naar uw romp totdat deze gebogen is in een hoek van 90°. Leg uw dijbeen voor uw lichaam en houd uw knie op de grond met uw rechterhand. Draai tegelijkertijd uw romp naar links en strek uw linkerarm ver naar achteren en omhoog. Houd dit 20 seconden vast. 
    Herhaal 5 keer aan elke kant.
    Flexibelere wervelkolom
Terug naar het begin

Raadpleeg uw arts voordat u begint met deze oefenprogramma's. Als u de goedkeuring van uw arts hebt, begint u langzaam met trainen en stopt u wanneer u pijn of ongemak ondervindt. Zorg ervoor dat u uitrust als u het gevoel hebt dat u te veel van uzelf vergt.

Voor meer informatie over Hansaplast producten kunt u contact met ons opnemen via e-mail op info.hansaplast@beiersdorf.com.