Versterking van de buikspieren

Meer stabiliteit in de onderrug zorgt dat langdurig staan en lopen gemakkelijker gaan.

Terug naar de videobibliotheek

Voor meer informatie over hoe we uw persoonsgegevens verwerken, verwijzen we naar ons privacybeleid.

 

BUIKSPIEROEFENINGEN VOOR THUIS

Oefening stap voor stap

  1. Doel buikspieroefening: meer stabiliteit in de onderrug om gemakkelijker te staan en te lopen.
    Buikspieroefeningen voor thuis
  2. Uitgangshouding: ga op uw rug liggen met uw knieën gebogen.
    Buikspieroefeningen voor thuis
  3. Beweging: til uw rechterbeen op vanuit de heup in een rechte hoek. Buig uw been zodat uw knie een rechte hoek vormt. Druk uw linkerhand stevig tegen uw knie, terwijl u uw buikspieren goed aangespannen houdt. Houd dit 10 seconden vast. Herhaal de buikspieroefening thuis 5 keer aan elke kant.
    Buikspieroefeningen voor thuis
Terug naar het begin

Raadpleeg uw arts voordat u begint met deze buikspieroefening voor thuis. Als u de goedkeuring van uw arts hebt, begint u langzaam met trainen en stopt u wanneer u pijn of ongemak ondervindt. Zorg ervoor dat u uitrust als u het gevoel hebt dat u te veel van uzelf vergt.

Voor meer informatie over Hansaplast producten kunt u contact met ons opnemen via e-mail op info.hansaplast@beiersdorf.com.

Buikspieroefeningen voor thuis | Hansaplast

Korte buikspieroefeningen voor thuis van het Hansaplast initiatief 'More Action - Less Pain'. Zorgt voor stabilisatie van de onderrug om makkelijker te lopen.