Ontspan uw nek na het werk

Deze gemakkelijke grondoefening die u thuis kunt doen, versterkt uw nekspieren en vermindert spanningshoofdpijn en spierpijn in uw nek

Terug naar de videobibliotheek

Voor meer informatie over hoe we uw persoonsgegevens verwerken, verwijzen we naar ons privacybeleid.

 

PROBLEEMGEBIED: NEK

Oefening stap voor stap

  1. Doel: versterking van de nekspieren om spanningshoofdpijn en spierpijn in de nek te verminderen.

    Spierpijn nek
  2. Uitgangshouding: ga op uw rug liggen met uw knieën gebogen en leg uw handen op uw buik.

    Beweging: trek uw kin naar uw strottenhoofd en til dan uw hoofd vanuit deze houding ongeveer 5 centimeter van de vloer. Houd 10 seconden vast en leg dan uw hoofd weer neer. Rust 20 seconden uit. Herhaal de oefening 5 keer.

    Spierpijn nek
Terug naar het begin

Raadpleeg uw arts voordat u begint met deze oefenprogramma's. Als u de goedkeuring van uw arts hebt, begint u langzaam met trainen en stopt u wanneer u spierpijn in uw nek, pijn of ongemak ondervindt. Zorg ervoor dat u uitrust als u het gevoel hebt dat u te veel van uzelf vergt.

Voor meer informatie over Hansaplast producten kunt u contact met ons opnemen via e-mail op info.hansaplast@beiersdorf.com.

Spierpijn in nek? | Hansaplast

Korte oefenvideo tegen spierpijn in de nek van het Hansaplast initiatief 'More Action - Less Pain'. Deze oefening zorgt voor minder spanningshoofdpijn.