Het voorkomen van spierpijn in de rug

Het versterken van de onderste buikspieren is van groot belang om spierpijn in de rug te voorkomen. Begin door op uw rug te gaan liggen.

Terug naar de videobibliotheek

SPIERPIJN IN DE RUG

Oefening stap voor stap

  1. Doel: Versterking van de onderste buikspieren.
    Spierpijn rug
  2. Uitgangshouding: ga op uw rug liggen met uw knieën gebogen en leg uw handen op uw buik.

    Beweging: strek uw knieën naar het plafond en til uw billen op totdat uw buikspieren duidelijk zijn aangespannen. Breng uzelf weer langzaam omlaag naar de uitgangshouding. Herhaal 3 series van 10 bij spierpijn in de rug.

    Spierpijn rug
Terug naar het begin

Raadpleeg uw arts voordat u begint met deze oefenprogramma's. Als u de goedkeuring van uw arts hebt, begint u langzaam met trainen en stopt u wanneer u pijn of ongemak ondervindt. Zorg ervoor dat u uitrust als u het gevoel hebt dat u te veel van uzelf vergt.

Voor meer informatie over Hansaplast producten kunt u contact met ons opnemen via e-mail op info.hansaplast@beiersdorf.com.

Spierpijn in de rug voorkomen? | Hansaplast

Korte oefenvideo voor versterking van de onderste buikspieren van het Hansaplast initiatief 'More Action - Less Pain'. Zorgt voor een betere houding.