Geen kromme schouders meer

Doe deze ontspanningsoefening aan uw bureau: deze zorgt voor beweeglijkheid van de bovenkant van de rug om pijn door gespannen schouders en nek te verminderen

Terug naar de videobibliotheek

KROMME SCHOUDERS

Oefening stap voor stap

  1. Doel ontspanningsoefening voor de nek: meer beweeglijkheid van de bovenkant van de rug om pijn door gespannen schouders en nek te verminderen.
    Ontspanningsoefeningen nek
  2. Uitgangshouding: ga op een stoel zitten met uw armen gekruist voor uw borst en uw rug licht tegen de rugleuning aan gedrukt.
    Ontspanningsoefeningen nek
  3. Beweging: draai uw bovenlichaam en hoofd naar links en houd 10 seconden vast. Doe dan hetzelfde naar rechts. 

    Herhaal deze ontspanningsoefening voor de nek 3 keer.

    Ontspanningsoefeningen nek
Terug naar het begin

Raadpleeg uw arts voordat u begint met deze oefenprogramma's. Als u de goedkeuring van uw arts hebt, begint u langzaam met trainen en stopt u wanneer u pijn of ongemak ondervindt. Zorg ervoor dat u uitrust als u het gevoel hebt dat u te veel van uzelf vergt.

Voor meer informatie over Hansaplast producten kunt u contact met ons opnemen via e-mail op info.hansaplast@beiersdorf.com.

Ontspanningsoefeningen voor de nek | Hansaplast

Korte ontspanningsoefening voor de nek van het Hansaplast initiatief 'More Action - Less Pain'. Om pijn te verminderen door gespannen schouders en nek.