Ontspan uw schouders en nek

Aan uw bureau zitten en stress kunnen gemakkelijk leiden tot gespannen spieren in schouders en nek. Doe tussendoor deze oefening om ze te rekken en te ontspannen

Terug naar de videobibliotheek

Voor meer informatie over hoe we uw persoonsgegevens verwerken, verwijzen we naar ons privacybeleid.

 

SPIEREN SCHOUDERS EN NEK

Oefening stap voor stap

  1. Doel: het rekken van gespannen spieren in de schouder en nek.
    Spieren schouder
  2. Uitgangshouding: ga rechtop zitten.
    Spieren schouder
  3. Beweging: breng uw kin omlaag naar uw strottenhoofd terwijl u recht naar voren kijkt. Leun dan met uw hoofd naar rechts terwijl u uw linkerschouder iets naar beneden brengt en uw ogen naar uw rechterschouder draait. Doe dezelfde beweging aan de linkerkant. Houd dit elke keer 20-30 seconden vast.

    Verander de positie 2 keer voor sterkere spieren in uw schouder.

    Spieren schouder
Terug naar het begin

Raadpleeg uw arts voordat u begint met deze oefenprogramma's. Als u de goedkeuring van uw arts hebt, begint u langzaam met trainen en stopt u wanneer u pijn of ongemak ondervindt. Zorg ervoor dat u uitrust als u het gevoel hebt dat u te veel van uzelf vergt.

Voor meer informatie over Hansaplast producten kunt u contact met ons opnemen via e-mail op info.hansaplast@beiersdorf.com.

Gespannen spieren in uw schouders? | Hansaplast

Korte oefening voor spieren in de schouders van het Hansaplast initiatief 'More Action - Less Pain'. Deze oefening zorgt dat gespannen spieren worden gerekt.