Probleemgebied: gespannen onderarm of "muisarm"

Als u uw onderarmspieren af en toe rekt met deze nuttige oefening helpt dat bij de verlichting van pijn in de pols door te veel werk met de computer

Terug naar de videobibliotheek

GESPANNEN ONDERARM OF "MUISARM"

Oefening stap voor stap

  1. Doel: het rekken van de onderarmspieren om pijn te verlichten, zoals bij een muisarm.
    Muisarm
  2. Uitgangshouding: ga zitten of staan waarbij u de desbetreffende arm recht voor u houdt met de achterkant van de hand omhoog gericht.
    Muisarm
  3. Beweging: laat uw hand losjes naar beneden vallen. Trek met uw andere hand de desbetreffende hand naar uw lichaam toe totdat u het vlak voor uw elleboog voelt trekken. Houd dit 20-30 seconden vast. 

    Herhaal elke 2 uur tegen een muisarm.

    Muisarm
Terug naar het begin

Raadpleeg uw arts voordat u begint met deze oefenprogramma's. Als u de goedkeuring van uw arts hebt, begint u langzaam met trainen en stopt u wanneer u pijn of ongemak ondervindt. Zorg ervoor dat u uitrust als u het gevoel hebt dat u te veel van uzelf vergt.

Voor meer informatie over Hansaplast producten kunt u contact met ons opnemen via e-mail op info.hansaplast@beiersdorf.com.

Verlicht pijn bij een muisarm | Hansaplast

Korte oefenvideo voor het rekken van de onderarm van het Hansaplast initiatief 'More Action - Less Pain'. Zorgt voor verlichting van pijn bij een muisarm.