Kromme schouders

Geen rugpijn meer door langdurig zitten: deze gemakkelijke oefening voor de schouders helpt uw houding te verbeteren en gespannen nekspieren te verlichten

Terug naar de videobibliotheek

Voor meer informatie over hoe we uw persoonsgegevens verwerken, verwijzen we naar ons privacybeleid.

 

PROBLEEMGEBIED: NEK

Oefening stap voor stap

  1. Doel oefening voor de schouder: voor een rechte houding en om gespannen nekspieren te verlichten.
    Oefeningen schouder
  2. Uitgangshouding: ga op een stoel zitten met uw handen in elkaar achter uw nek, doe uw benen over elkaar en druk uw rug licht tegen de rugleuning.
    Oefeningen schouder
  3. Beweging: strek de bovenkant van uw rug langs en over de rugleuning van uw stoel en houd dit 10 seconden vast. 

    Herhaal deze oefening voor de schouders 3 keer.

    Oefeningen schouder
Terug naar het begin

Raadpleeg uw arts voordat u begint met deze oefenprogramma's. Als u de goedkeuring van uw arts hebt, begint u langzaam met trainen en stopt u wanneer u pijn of ongemak ondervindt. Zorg ervoor dat u uitrust als u het gevoel hebt dat u te veel van uzelf vergt.

Voor meer informatie over Hansaplast producten kunt u contact met ons opnemen via e-mail op info.hansaplast@beiersdorf.com.

Oefeningen voor de schouders | Hansaplast

Oefeningen voor de schouders en nek van het Hansaplast initiatief 'More Action - Less Pain'. Deze oefening zorgt voor minder kromme schouders.