Kromme schouders

Geen rugpijn meer door langdurig zitten: deze gemakkelijke oefening voor de schouders helpt uw houding te verbeteren en gespannen nekspieren te verlichten

Terug naar de videobibliotheek

PROBLEEMGEBIED: NEK

Oefening stap voor stap

  1. Doel oefening voor de schouder: voor een rechte houding en om gespannen nekspieren te verlichten.
    Oefeningen schouder
  2. Uitgangshouding: ga op een stoel zitten met uw handen in elkaar achter uw nek, doe uw benen over elkaar en druk uw rug licht tegen de rugleuning.
    Oefeningen schouder
  3. Beweging: strek de bovenkant van uw rug langs en over de rugleuning van uw stoel en houd dit 10 seconden vast. 

    Herhaal deze oefening voor de schouders 3 keer.

    Oefeningen schouder
Terug naar het begin

Raadpleeg uw arts voordat u begint met deze oefenprogramma's. Als u de goedkeuring van uw arts hebt, begint u langzaam met trainen en stopt u wanneer u pijn of ongemak ondervindt. Zorg ervoor dat u uitrust als u het gevoel hebt dat u te veel van uzelf vergt.

Voor meer informatie over Hansaplast producten kunt u contact met ons opnemen via e-mail op info.hansaplast@beiersdorf.com.

Oefeningen voor de schouders | Hansaplast

Oefeningen voor de schouders en nek van het Hansaplast initiatief 'More Action - Less Pain'. Deze oefening zorgt voor minder kromme schouders.