Verminder spanningshoofdpijn

Als u aan uw bureau rekt met deze gemakkelijke oefening kan dat helpen om spanningshoofdpijn te verminderen

Terug naar de videobibliotheek

Voor meer informatie over hoe we uw persoonsgegevens verwerken, verwijzen we naar ons privacybeleid.

 

SPANNINGSHOOFDPIJN

Oefening stap voor stap

  1. Doel: het rekken van de nekspieren om spanningshoofdpijn te verminderen.
    Spanningshoofdpijn
  2. Uitgangshouding: ga rechtop zitten.


    Beweging:
    trek uw kin naar uw borst door uw hoofd en nek langzaam naar beneden te rollen. Houd dit 10 seconden vast en ga dan terug naar de uitgangshouding. Herhaal deze oefening 3 keer ter voorkoming of verbetering van spanningshoofdpijn.

    Spanningshoofdpijn
Terug naar het begin

Raadpleeg uw arts voordat u begint met deze oefenprogramma's. Als u de goedkeuring van uw arts hebt, begint u langzaam met trainen en stopt u wanneer u pijn of ongemak ondervindt. Zorg ervoor dat u uitrust als u het gevoel hebt dat u te veel van uzelf vergt.

Voor meer informatie over Hansaplast producten kunt u contact met ons opnemen via e-mail op info.hansaplast@beiersdorf.com.

Spanningshoofdpijn: hoe wordt het minder? | Hansaplast

Dit is onze oefenvideo voor de nek van het Hansaplast initiatief 'More Action - Less Pain'. Deze oefening zorgt voor minder spanningshoofdpijn.