Probleemgebied: kromme bovenkant van de rug

Rugoefening voor thuis om te zorgen voor een betere, rechte houding van de bovenkant van de rug

Terug naar de videobibliotheek

Voor meer informatie over hoe we uw persoonsgegevens verwerken, verwijzen we naar ons privacybeleid.

 

KROMME BOVENKANT VAN DE RUG

Oefening stap voor stap

  1. Doel rugoefening voor thuis: het rekken van de borstspieren om te zorgen voor een rechte houding van de bovenkant van de rug
    Rugoefeningen thuis
  2. Uitgangshouding: ga in een deuropening staan met één been naar voren en met uw rechteronderarm tegen de deurpost gedrukt onder een hoek van 90°.
    Rugoefeningen thuis
  3. Beweging: maak uw borst recht vanuit uw borstbeen en leun langzaam met uw hele lichaam naar voren totdat u het voelt trekken in uw borstspieren. Houd 20-30 seconden vast en wissel dan van kant. 

    Herhaal deze rugoefening thuis 3 keer.

    Rugoefeningen thuis
Terug naar het begin

Raadpleeg uw arts voordat u begint met deze oefenprogramma's. Als u de goedkeuring van uw arts hebt, begint u langzaam met trainen en stopt u wanneer u pijn of ongemak ondervindt. Zorg ervoor dat u uitrust als u het gevoel hebt dat u te veel van uzelf vergt.

Voor meer informatie over Hansaplast producten kunt u contact met ons opnemen via e-mail op info.hansaplast@beiersdorf.com.

Rugoefeningen thuis doen? | Hansaplast

Video met rugoefeningen voor thuis van het Hansaplast initiatief 'More Action - Less Pain'. Zorgt voor een rechte houding van de bovenkant van de rug.