Verminder lage rugklachten en spanning in de onderrug

Een eenvoudige, doeltreffende oefening stabiliseert de onderrug, vermindert een holle rug en spanning in de onderrug

Terug naar de videobibliotheek

Voor meer informatie over hoe we uw persoonsgegevens verwerken, verwijzen we naar ons privacybeleid.

 

BUIKSPIEREN

Oefening stap voor stap

  1. Doel: stabiliseert de onderrug, vermindert een holle rug en spanning in de onderrug of lage rugklachten.
    Voor sporters met rugpijn vanwege een houding met een te holle rug
    Lage rugklachten
  2. Uitgangshouding: ga op uw rug liggen en til uw benen recht omhoog onder een rechte hoek.

    Beweging: til uw hoofd op terwijl u uw benen naar het plafond tilt totdat u uw buikspieren voelt aanspannen. Houd dit 5 seconden vast en ga dan terug naar de uitgangshouding.
    Herhaal 3 series van 10 om lage rugklachten te verhelpen.

    Lage rugklachten
Terug naar het begin

Raadpleeg uw arts voordat u begint met deze oefenprogramma's. Als u de goedkeuring van uw arts hebt, begint u langzaam met trainen en stopt u wanneer u pijn of ongemak ondervindt. Zorg ervoor dat u uitrust als u het gevoel hebt dat u te veel van uzelf vergt.
Voor meer informatie over Hansaplast producten kunt u contact met ons opnemen via e-mail op info.hansaplast@beiersdorf.com.

Oefening bij lage rugklachten | Hansaplast

Korte oefenvideo voor buikspieren van het Hansaplast initiatief 'More Action - Less Pain'. Deze oefening biedt verlichting voor sporters met lage rugklachten.