Train uw heupbuigers!

Het rekken van de heupbuigspieren bij deze heupoefening is vooral belangrijk na het hardlopen

Terug naar de videobibliotheek

Voor meer informatie over hoe we uw persoonsgegevens verwerken, verwijzen we naar ons privacybeleid.

 

HEUPOEFENINGEN

Oefening stap voor stap

  1. Doel heupoefening: het rekken van de heupbuigspieren. Vooral belangrijk na het hardlopen.
    Heupoefeningen
  2. Uitgangshouding: doe met één voet
    een grote stap naar voren.
    Heupoefeningen
  3. Beweging heupoefening: breng de knie van uw achterste been naar de grond door dit iets te buigen totdat u het voelt trekken in uw lies en aan de voorkant van het achterste dijbeen. Uw handen moeten op uw voorste dijbeen rusten. Houd deze positie 20 tot 30 seconden vast.

    Herhaal de heupoefening 3 keer aan elke kant.

    Heupoefening
Terug naar het begin
Raadpleeg uw arts voordat u begint met deze oefenprogramma's. Als u de goedkeuring van uw arts hebt, begint u langzaam met trainen en stopt u wanneer u pijn of ongemak ondervindt. Zorg ervoor dat u uitrust als u het gevoel hebt dat u te veel van uzelf vergt.
Voor meer informatie over Hansaplast producten kunt u contact met ons opnemen via e-mail op info.hansaplast@beiersdorf.com.

Heupoefening voor minder holle rug | Hansaplast

Dit is onze korte video-heupoefening voor de heupbuigers van het Hansaplast initiatief 'More Action - Less Pain' dat is ontwikkeld door Dr. Müller.