Rek uw kuitspieren!

Als u uw kuitspieren rekt tijdens het hardlopen, voorkomt u pijnlijke spanning en kramp in uw kuiten

Terug naar de videobibliotheek

KUITEN

Oefening stap voor stap

  1. Doel: de kuitspieren rekken om pijnlijke spanning,  kramp en pijn in de kuiten te voorkomen.
    Pijn in kuiten
  2. Uitgangshouding: ga met uw gezicht naar een muur staan met één been naar voren en houd de hiel van uw achterste been op de vloer.

    Beweging: beweeg uw bekken en bovenlichaam langzaam naar voren totdat u uw kuitspieren voelt rekken. Houd dit 20-30 seconden vast.
    Herhaal 3 keer aan elke kant.

    Pijn in kuiten
Terug naar het begin

Buig en strek de positie van uw knie om in verschillende richtingen van de spiervezels te werken en pijn in de kuiten te voorkomen.

Raadpleeg uw arts voordat u begint met deze oefenprogramma's. Als u de goedkeuring van uw arts hebt, begint u langzaam met trainen en stopt u wanneer u pijn of ongemak ondervindt. Zorg ervoor dat u uitrust als u het gevoel hebt dat u te veel van uzelf vergt.
Voor meer informatie over Hansaplast producten kunt u contact met ons opnemen via e-mail op info.hansaplast@beiersdorf.com.

Oefening tegen pijn in de kuiten | Hansaplast

Korte oefening voor het rekken van de kuiten van het Hansaplast initiatief 'More Action - Less Pain'. Deze oefening zorgt voor gezonde kuitspieren zonder pijn.