Benenwerk: meer stabiliteit voor hardlopers

Het rekken van de binnenkant van de dijen is belangrijk voor het behoud van beenstabiliteit en de spieren in het bovenbeen

Terug naar de videobibliotheek

STABILITEIT IN DE BOVENBEENSPIEREN

Oefening stap voor stap

  1. Doel:

    het rekken van de binnenkant van de dijen om beenstabiliteit in de spieren te behouden.

    Belangrijk voor alle hardloopsporten.
    Spieren bovenbeen
  2. Uitgangshouding: ga staan met uw benen gespreid.

    Beweging: verplaats uw lichaamsgewicht naar rechts en buig uw knie totdat u het voelt trekken aan de binnenkant van uw dijbeen. Houd dit 20-30 seconden vast.
    Herhaal 3 keer per been voor sterke spieren in uw bovenbeen.

    Spieren bovenbeen
Terug naar het begin

Raadpleeg uw arts voordat u begint met deze oefenprogramma's. Als u de goedkeuring van uw arts hebt, begint u langzaam met trainen en stopt u wanneer u pijn of ongemak ondervindt. Zorg ervoor dat u uitrust als u het gevoel hebt dat u te veel van uzelf vergt.

Voor meer informatie over Hansaplast producten kunt u contact met ons opnemen via e-mail op info.hansaplast@beiersdorf.com.

Spieren in het bovenbeen trainen | Hansaplast

Korte instructievideo met een oefeningen voor de spieren in het bovenbeen door het Hansaplast 'Meer beweging - minder pijn' initiatief.