Sterkere romp- en schouderspieren

Voorkom spierpijn in de rug door de romp- en schouderspieren te stabiliseren met deze schouderoefening

Terug naar de videobibliotheek

ROMP- EN SCHOUDERSPIEREN

Oefening stap voor stap

  1. Doel schouderoefening: het voorkomen van spierpijn in de rug. Belangrijk voor het stabiliseren van de romp- en schouderspieren.
    Belangrijk voor sporten waarbij je eenzijdig slaat, zoals tennis en golf.
    Schouderoefening
  2. Uitgangshouding schouderoefening: ga op uw zij liggen en rust met uw lichaamsgewicht op de onderarm en voet en til uw bovenste been op.
    Schouderoefening
  3. Beweging: til langzaam op en laat uw bekken en hele bovenlichaam zakken zonder de vloer te raken. Doe dit drie keer.

    Herhaal deze schouderoefening 10 keer aan elke kant.

    Schouderoefening
Terug naar het begin
Raadpleeg uw arts voordat u begint met deze oefenprogramma's. Als u de goedkeuring van uw arts hebt, begint u langzaam met trainen en stopt u wanneer u pijn of ongemak ondervindt. Zorg ervoor dat u uitrust als u het gevoel hebt dat u te veel van uzelf vergt.
Voor meer informatie over Hansaplast producten kunt u contact met ons opnemen via e-mail op info.hansaplast@beiersdorf.com.

Schouderoefening voor sterkere spieren | Hansaplast

Korte schouderoefening voor de romp- en schouderspieren van het Hansaplast initiatief 'More Action - Less Pain'. Zorgt voor minder spanning in het lichaam.