Rekoefeningen vóór het hardlopen

Belangrijk voor sporten waarbij je snel en explosief start: de bilspieren rekken voor verlichting van ongemak door een holle rug

Terug naar de videobibliotheek

ONGEMAK DOOR EEN HOLLE RUG

Oefening stap voor stap

  1. Doel: de bilspieren rekken voor verlichting van ongemak door een holle rug.
    Belangrijk voor sporten waarbij je snel en explosief start (bijvoorbeeld bij hardlopen).

    rekoefeningen hardlopen
  2. Uitgangshouding: ga op uw rug liggen.

    rekoefeningen hardlopen
  3. Beweging: buig uw linkerbeen. Met uw rechterhand trekt u uw linkerknie naar de rechterschouder totdat u het voelt trekken in uw bilspieren. Houd dit 20-30 seconden vast. Herhaal 3 keer aan elke kant.

    rekoefeningen hardlopen

Doe deze oefening vóór sporten waarbij je snel en explosief start. Doe deze rekoefeningen dus bijvoorbeeld voor het hardlopen.

Terug naar het begin

Raadpleeg uw arts voordat u begint met deze oefenprogramma's. Als u de goedkeuring van uw arts hebt, begint u langzaam met trainen en stopt u wanneer u pijn of ongemak ondervindt. Zorg ervoor dat u uitrust als u het gevoel hebt dat u te veel van uzelf vergt.

Voor meer informatie over Hansaplast producten kunt u contact met ons opnemen via e-mail op info.hansaplast@beiersdorf.com.

Rekoefeningen vóór het hardlopen | Hansaplast

Een korte rekoefening voor de bilspieren van het Hansaplast initiatief 'More Action - Less Pain'. Deze oefening geeft verlichting bij ongemak door een holle rug.